logo Лого на Европейски технологичен университет
  • Връзки с обществеността Връзки с обществеността
  • Контакти Контакти
  • Карта на сайта Карта на сайта
  • Вход Вход
  • Език English
  • Университетът
  • Обучение
  • Кандидатстване
  • Студенти
  • Научна дейност
  • Международна дейност
  • Кариера и възпитаници
faculties_present_img
Начало » Научна дейност » Научноизследователски сектор
  • Стратегия
  • Научноизследователски сектор
  • Издателство
  • УЕП
  • Интелектуална собственост
  • ТУ-София Технологии ЕООД
  • Изследователски университет
    • Описание на проекта
    • Цели
    • Очаквани резултати
    • Стратегическа програма
    • Научни групи
    • Управителен комитет
    • Съвещателен борд
    • Конкурси
    • Финансова подкрепа
  • Европейски технологичен университет (EUt+)
    • Проекти
    • Институти
    • ERO
    • EITTO
    • Издателство на EUt+
    • Обща информация
    • Новини
  • ЦВП и ЦК
  • Лаборатории
    • Университетски
    • Факултетни
    • Катедрени
    • Учебни
  • Международни проекти
    • Хоризонт 2020
    • Хоризонт Европа
    • Международни програми ERA-NET
    • Програма Еразъм
    • Приключили проекти
  • Национални проекти
    • Фонд научни изследвания
    • Наука и образование за интелигентен растеж
  • Иновативни разработки
  • Международни сътрудничества
  • Иновационни хъбове за студенти и ученици
  • Научни издания
    • Сборници от конференции
    • Списания
    • Годишник
  • Връзки с бизнеса
  • Публикации
  • Дни на науката
    • Календар
    • Събития
    • Всички конференции
  • Научни форуми
    • Научен календар
  • Международни конкурси

Smart Automation of Rail Transporт

Име на проекта: SMART Smart Automation of Rail Transporт

Номер на проекта: 730836

Продължителност: 01.10.2016 - 31.03.2019

Финансирано от:

H2020-EU.3.4.8.5. - Innovation Programme 5: Technologies for sustainable and attractive European rail freight


Координатор на проекта: UNIVERSITAET BREMEN - Германия

Координатор на проекта за ТУ - София: проф. д-р инж. Любомир Димитров

Анотация:

Проектът SMART е част от европейския проект Shift2Rail за интелигентен и устойчив растеж, чрез който се насърчават изследвания и иновациите в железопътния сектор. Идеята на европейския проект Shift2Rail е да се постигне единно европейско железопътно пространство (SERA) чрез:

  • Подобряване на привлекателността и конкурентоспособността на европейската железопътна система, за да се осигури преминаване от автомобилния към по-устойчив вид транспорт, като железопътния транспорт;
  • Поддържане на водещата роля на европейската железопътна индустрия на световния пазар;
  • Осигуряване на по-ефективно използване на ресурсите на европейската железопътна транспортна система.

Цел на проекта:

Основната цел на SMART е да повиши качеството на железопътния товарен превоз, както и неговата ефективност и капацитет, чрез автоматизиране на железопътните разпределителни гари на европейските железници. За постигането на основната цел SMART ще осигури изпълнението на следните измерими цели:

  • пълно, безопасно и надеждно автоматизирано решение за откриване на препятствия и задействане на спирането на влаковете при наличие на препятствия;
  • разпознаване на вагони на къси разстояния при маневриране, които могат да бъдат интегрирани в планирания модул за автономна експлоатация на влакове (ATO);
  • разработване на система за управление на разпределителни гари в реално време, интегрирана в IT платформа, достъпна на пазара.

Протоколът SMART ще предостави прототипни хардуерни и софтуерни алгоритми за откриване на препятствия, както и стандартизирани интерфейси за интегриране в модула ATO. Системата ще комбинира две технологии за нощно виждане: термокамера с мултистерео визуална система и лазерен скенер, за да създаде система за разпознаване при къси (до 20 м) и дълги разстояния (до 1000 м) на препятствия през деня и нощта, а също така и по време на работа при намалена видимост. Системата ще може освен надеждно да открива препятствие до 1000 м, ще осигури и разпознаване на вагони в близък обсег (<200 m) за маневрени операции с допустимо отклонение от +/- 5 cm. Системата за управление на релсови пътища в реално време ще осигури оптимизиране на наличните ресурси за планиране на операции по сортиране, за да се намалят общите транспортни времена и разходите, свързани с обработката на товари. Системата за управление на разпределителната гара ще предоставя данни в реално време относно наличните ресурси по отворените стандартни формати за данни TAF / TSI за връзка с външни мрежови системи и споделената употреба на разпределителните гари между различните доставчици на услуги.

Екип от ТУ-София:

Екипът на Техническия университет в София е от Машиностроителния факултет и от Факултета по транспорт. Ръководител на екипа е проф. д-р Любомир Димитров с членове доц. д-р Панчо Томов, доц. д-р Борислав Дамянов, гл. ас. д-р Санел Пургич.

Линк към проекта.

Партньори:

  • UNIVERSITAET BREMEN (UB), Германия
  • UNIVERZITET U NISU (UNI),  Сърбия
  • HARDER DIGITAL SOVA D.O.O. NIS (SOVA) DOO, Сърбия
  • RHEINISCH-WESTFAELISCHE TECHNISCHE HOCHSCHULE AACHEN (RWTH), Германия

  • Развитие на АС
  • Годишник на ТУ-София
  • Кариера и възпитаници
  • Е-Университет
  • Връзки с обществеността
  • Научни форуми
  • Е-Публикации
  • Еразъм харта 2021-2027
  • E-mail
  • Медиите за нас
  • Оперативни програми
  • Научен електронен архив
  • Публични търгове
  • Е-mail Студенти
  • YouTube
  • СОПКОНИ
  • Издателство
  • Профил на купувача
  • Телефонен указател
  • Facebook

Copyright © 2025 ТУ-София - ЦИР